Bun de prăvălie culturală

ALINA GIOROCEANU predă limba română contemporană și alte discipline de profil, în calitate de lector la Departamentul de limbă și literatură română din cadrul Facultății de Litere a Universității din Craiova. Preocuparea științifică pentru terminologia greco-latină a condus la obținerea titlului de doctor în filologie, în 2005. Din 2013, înscrisă pe orbita lui Themis, interpretează și aplică legea, inițial, la Judecătoria Băilești, ulterior, la Judecătoria Filiași, Dolj.   În cursul de bază al dreptului civil înveți așa: în sens juridic, bunul echivalează cu un element apropriabil, respectiv cu un oarece lucru care poate face obiectul unei aproprieri (individuale sau colective), …

Selecting a reader

TED KOOSER s-a născut în Amos, Iowa pe 25 aprilie 1939. Este autorul a unsprezece volume de poezie, printre care Splitting an Order (Canyon Press, 2014), iar pentru Delights and Shadows (Canyon Press, 2004) i-a fost decernat premiul Pulitzer în 2005. Este recunoscut pentru versul său sincer, accesibil, care sărbătorește cotidianul și capturează un mod de viață pe cale de dispariție. A servit ca Poet Laureat al Statelor Unite în anul 2004, iar în prezent predă engleza ca profesor vizitator la University of Nebraska-Lincoln. Traducere din engleză: Daniela Hendea   Selectând o cititoare   În primul rând, aș face-o frumoasă, și îndreptându-se cu …

Nu apărare, ci asumare

XENIA NEGREA predă scriitura media la Jurnalism (Universitatea din Craiova). Este interesată de tehnici de credibilizare a discursului și de versantul emoțional al scriiturii publice. Oscar, femeile şi cetăţeanul planetar Premiile Oscar 2018. Jucând în chip logic (să nu zic perfect) rolul bufonului regal, gazda premiilor Oscar 2018, Jimmy Kimmel, a avut o reacţie antologică, după discursul câştigătoarei pentru cel mai bun rol feminin. Frances McDormand a atins toate bornele discursului de acceptare, inclusiv preluarea unor problematici cu un prag social foarte scăzut. Actriţa şi-a încheiat discursul ex abrupto, prin două cuvinte: Inclusion Rider. Frances McDorman nu a făcut concurenţă cauzei pe …

Pot să cumpăr 1 pachet de biscuiți cu 1 poem?

SIMONA NASTAC a studiat Istoria și Teoria Artei la București și are un Master în Creative Curating la Goldsmiths College, Londra. A curatoriat expoziții de artă contemporană și evenimente de poezie experimentală la Londra, New York, Seul, Praga, Sankt Petersburg, Cluj, Craiova și București. Între 2006 – 2013 a coordonat programele de arte vizuale, rezidență creativă, literatură, arhitectură și design la ICR Londra. Este interesată de practici poetice și estetice critice, hibride, colaborative și transgresive. În 2017 a câștigat premiul de debut în poezie „Alexandru Mușina – Regele dimineții” și a publicat primul său volum Culoarea deprimantă a mierii la editura Tracus Arte din București.    …

Ce ar spune un centurist sudist despre marketing-ul literar

YIGRU ZELTIL (n. 1992) a publicat poezie, proză, critică, eseuri în Tomis, Poesis Internațional, Arta, Echinox, Timpul, Zona Literară etc., colaborează la Traducerile de sâmbată și este editor la Fabrica de Literatură. A scos două volume oficiale de poezie și o bibliografie a literaturii conceptuale. Lucrează la „institutul /rupere de rând/”   Dacă Paris-ul are (avea?) rive gauche, „malul stâng” al Senei, populat de intelectuali (evident, preponderent stângiști) care nu prea voiau să-și facă reclamă (de altfel, mai multe dintre editurile franceze au o tradiție a copertelor „nude”, neilustrate sau minimal ilustrate, a colecțiilor cu înfățișare uniformă, hârtia, în schimb, făcându-le …

Cultura împachetată

Vă invităm să discutăm, la Tejghea, despre marketing-ul cultural. Ne propunem să vorbim despre cum se vinde produsul artistic, ce termeni se utilizează în relația dintre artiști și public/cititori, cum sunt seduse persoanele care consumă cultură, ce strategii se folosesc în această sferă, cum se negociază actul creativ, plusurile și minusurile într-o lume culturală în plină globalizare. Imaginați-vă-n loja unei săli de teatru, după ce s-au stins luminile. Conul reflectorului țintește în centrul cortinei, în timp ce foșnetul de pe scaune încetează. Cum și de ce ați ajuns acolo? Ce v-a atras la titlu piesei, la imaginile și grafica de …